Kaunatas pagasts


Go to content

Aktualitātes

 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada vieglatlētikas

sacensību godalgoto vietu

ieguvējus:

Jauktajā stafetē 2. vieta

Sabīni Leiņu, Agnesi Fedišinu,

Andreju Zaremba,

Renāru Vaļumu-Talkiu

Skolotāju: Edgaru Teivānu

 

 

 

 

 

 


 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada vieglatlētikas

sacensību godalgoto vietu

ieguvējus:

Alisu Frolovu 2. vieta (t-na:100)

Iļju Iļjinu 1. vieta (400m 1500m)

 Artjomu Čonku 2. vieta (šķēpa meš.)

3. vieta (100m)

Ēriku Katkovsku 1. vieta (lodes gr.)

2. vieta (šķēpa meš.)

Nataļju Gavrilovu 1.vieta (400m)

Kaunatas vidusskolas komandu ar

izcīnīto "Vidusskolu kausu" vieglatlētikā

Skolotāju: Edgaru Teivānu

 

 

 

 

 

 


 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada vieglatlētikas

sacensību godalgoto vietu

ieguvējus:

Sabīni Leiņu 1. vieta (t-na:100)

Agnesi Fedišinu 1. vieta (400m)

 Maksimu Mihejevu 2. vieta (šķēpa meš.)

3. vieta (100m)

Žani Katkovsku 1. vieta (lodes gr.)

3. vieta (400m)

Andreju Zaremba 2.vieta (tāllēkšanā)

Renāru Vaļumu-Talkiu 3.vieta (t-na)

Danielu Mošerenko 3.vieta (Šķēpa meš.)

Skolotāju: Edgaru Teivānu

 

 

 

 

 

 


 

Muzeja apmeklējums

 8.aprīlī mēs kopā ar 4. klasi braucām uz Rēzeknes muzeju. Mūsu mērķis bija piedalīties nodarbībā „Zemes dzīļu noslēpumi „. Muzejā mēs apskatījām dažādus arheoloģiskos atradumus. Pēc tam gājām uz pagrabu un lielā smilšu kastē veicām savus „arheoloģiskos izrakumus”. Te mēs atradām govs galvaskausu, gludekli, zirga kāpsli, dzīvnieku kaulus, dzintaru, oglītes un citas senlietas. Vēlāk kopā ar gidu devāmies uz Rēzeknes pilskalnu, kur apskatījām pilsdrupas un klausījāmies leģendas.

 

 Anna Vaļuma – Talkiu, Kaunatas vidusskolas 5.klases skolniece

 

Highslide JSHighslide JS  

 

 


 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada pavasara krosa

sacensību godalgoto vietu

ieguvējus:

Sabīni Ameļčenkovu 1. vieta

Iļju Iļjinu 1. vieta

 Danielu Stepiņu 1. vieta

Nataļju Gavrilovu 2. vieta

Ivanu Sergejevu 2.vieta

Skolotāju: Edgaru Teivānu

 

 

 

 

 

 


 

 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada pavasara krosa

sacensību godalgoto vietu

ieguvējus:

Andreju Zarembo 1. vieta

Sabīni Leiņu 1. vieta

 Jegoru Karpovu 2. vieta

Renāru Vaļumu-Talkiu 2. vieta

Artēmiju Rudanovu 3. vieta

Žani Katkovski 3.vieta

Skolotāju: Edgaru Teivānu

 

 

 

 

 

 


 

Sabiedrības kopdarbības centrā rosība atjaunojas.

 Šobrīd vairāk kā jebkad agrāk izprotam, ka mācāmies dzīvot neparedzētās situācijās. Mums jāprot izkopt elastību domāšanā, prasmi neapjukt, kritiski un daudzpusīgi izvērtēt situāciju, rīkoties racionāli un radoši. Kaunatas vidusskolā, pateicoties projektam „Sabiedrības kopdarbības centra izveide Kaunatā”, ko atbalstīja Eiropas Lauksaimniecības fonds lauku attīstībai Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020. gadam apakšpasākumā “Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju” ietvaros, projekta numurs 17-01-AL15-A019.2202-000048, tika izveidots 2018. gadā Sabiedrības kopdarbības centrs Kaunatā, kuru var apmeklēt Kaunatas pagasta iedzīvotāji, t.sk. arī skolēni vecumā no 6 – 14 gadiem, jaunieši vecumā no 15 – 25 gadiem, pirmspensijas vecuma iedzīvotāji, kā to paredzēja projektā. Kopdarbības centrs, pēc divu gada ierobežota darba režīma, sāk aktīvu darbību.

Highslide JS “Savulaik gandrīz katrā mājā bija stelles, jo auda ikdienai un goda drēbēm, auda rakstainas un strīpainas segas un villaines. Strādājot ar šīm stellēm, var izmantot ne tikai vilnas vai linu diegus, bet arī augu valsts materiālus ( niedres, meldrus, kalmes, smilgas, salmus), mākslīgās tekstilšķiedras, audumu strēmeles, pat plastikāta iepakojumus, veicinot otrreizēju pārstrādi. “ ar šādu vēstījumu Solvita Meļņičenko uzrunā skolēnus, lai ne tikai izstāstītu par mūsu senču tradīcijām, bet arī praktiski parādītu, kā top grīdas tepiķi.

 Mūsu Sabiedrības kopdarbības centrā bez stellēm, piedāvājam padarboties izšūšanā, izveidot kādu priekšmetu ar 3D printera palīdzību vai padarboties ar CNC darbgaldu, jo to ļauj projektā iegādātais inventārs: CNC gravēšanas un frēzēšanas iekārta, šujmašīnu ar izšūšanas programmnodrošinājumu, 3D printeri un stelles.

Biedrība “Ezerrieksts2012”aicina apmeklēt “Sabiedrības kopdarbības centru” Kaunatas vidusskolā.

 

Biedrības “Ezerrieksts2012” valdes priekšsēdētāja J.Dunska

 

 

 

 

 

 

 


 

PATEICĪBA!

 

Par iegūto 1. pakapes diplomu konkursā:

 

 

Anekdošu virpulis 2022

 

3.a klases skolniekam

Ingusam Spruktam

Ziemeļlatgales novadā

 

Skolotājai: Dacei Baltkājei

                                                               Regīnai Katkovskai

 

 

 

 

 

 


 

 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada

 

matemātikas olimpiādes

 

2.vietas Ieguvēju:

 

6.a klases skolnieku

Dāvidu Kairišu

 

Skolotāju: Aiju Gribusti

 

 

 

 

 

 


 

 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada

 

matemātikas olimpiādes atzinības

 

Ieguvēju:

 

8.a klases skolnieci

Arinu Maslabojevu

 

Skolotāju: Aiju Gribusti

 

 

 

 

 

 


 

Tas ir interesanti un noderīgi.

Highslide JS Realizējot projektu “Zini.Proti.Dari!”, ( ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 10.-12. klašu audzēkņiem bija laba iespēja izbaudīt un saprast Mākslas terapijas praktiski darbojoties. Mākslas terapijas nodarbībās skolēniem tika piedāvāti uzdevumi, kuri lika koncentrēties uz sajūtām un emocijām, produktīvi izlādēt emocijas, atklāt pašam priekš sevis apslāpētās domas un jūtas. Piemēram ,,Citāds portrets”, kurā sejas detaļas tiek veidotas no lietām, kas cilvēkam svarīgas. Interesanti, ka šo pašu darbu apskatot vai zīmējot pēc laika, mainās prioritātes un lietas cilvēka dzīvē. Komandas darbā , kad 4 skolēni ar aukliņām vada otu, nepieciešamas komunikācijas prasmes, savstarpēja uzticēšanās un procesa organizēšana. Nobeigumā skolēniem bija iespēja paskatīties uz lietām no citas puses zīmējumu mīklās ,,Kas tas ir?” Šādi uzdevumi uzlabo prāta funkcijas un attīsta radošumu. Sākumā zīmējumi šķita neatminami, bet ar katru nākošo ,izprotot spēles noteikumus, bija vieglāk atrast pareizo atbildi vai vismaz tās virzienu.

Highslide JS Highslide JSSkolēni bija atsaucīgi visos uzdevumos. Gan ar nopietnību, gan jautrību tika veikts komandu darbs. Dažām komandām bija pārsteidzoši labi koordinētas kustības un kopīgs mērķis, bet citām vairāk emocionāls un haotisks. Pirmajās minūtēs parādās komandas līderis, kas koordinē kustības. Gadījās arī vienotas, ļoti nosvērtas komandas bez izteikta līdera. Pašportretos arī darbs noritēja dažādi. Daļa audzēkņu zīmēja savas ieceres, bet daļa neprata noformulēt sev svarīgās lietas, mēģināja idejas nozīmēt no blakussēdētāja darba. Šajās nodarbībās atklāsmes iegūst gan skolēni, gan nodarbību vadītājs. Skolēni bija spiesti ieskatīties sevī, atrast, noformulēt un vizualizēt harmoniskā portretā sev svarīgās lietas. Skolotājs varēja izvērtēt skolēnu spēju komunicēt, organizēt, kā arī saredzēt viņu prioritātes un potenciālu.

 

Dace Zagorska Mākslas terapijas darbnīcas vadītāja

 

 


 Kaunata runā Eiropā!

 Highslide JSKaunatas vidusskolas skolēnu pašpārvalde (vad.Sabīne Ameļčenkova) no 1.02 – 1.12.2022. realizē Erasmus+ projektu „Kaunata runā Eiropā!”, kura mērķis ir motivēt jauniešus radīt Eiropas koptēlu un saskatīt iespējas, kā jaunieši var ietekmēt sabiedrības procesus. Jaunieši ar debašu palīdzību stiprinās Eiropas vērtības un veicinās prasmes izteikt savas domas, veidojot dialogus, kā arī kopīgiem spēkiem pieņems lēmumus par konkrētām ES problēmām.

 Kaunatas vidusskolas jaunieši šajā projektā sadarbojas ar biedrību no Daugavpils „Miromida”, ko vada pieredzējusi projektu vadītāja Kristīne Kostranova. Projekta gaitā jaunieši no Kaunatas vidusskolas un citām Latgales skolām debatēs par aktuālām tēmām un tiksies ar ekspertiem par konkrēto tēmu. Februārī notika darba grupas organizatoriskā sapulce par loģistikas shēmu, uzņemšanas jautājumiem.

 

 

 


 

APSVEICAM!

 

Rēzeknes novada

 

1. vietas ieguvējus

 

Tautasbumbā:

 

Rinaldu Rudenu Jegoru Karpovu

Marku Kablanovu Aleksandru Kubatu

Vadimu Jeršovu Egīlu Jeršovu

Dominiku Brokānu Ervīnu Potjomkinu

Viktoriju Belovu

 

Skolotāju: Edgaru Teivānu

 

 

 

 

 

 


 

Kā mēs braucām Latgales mālu lūkoties

 Šī gada februāra sākumā mēs, Kaunatas vidusskolas 5.klases skolēni un audzinātāja, devāmies uz Latgales Kultūrvēstures muzeju Rēzeknē, lai piedalītos muzejpedagoģiskās programmas “Māla pikuča piedzīvojumi” nodarbībā.

Highslide JS Highslide JSTās laikā noskatījāmies filmiņu par māla velniņu meistaru Antonu Šmulānu, muzeja darbinieces Renātes Ņičiporčikas vadībā ielūkojāmies Latgales keramikas vēstures ekspozīcijā, pamēģinājām pagriezt podnieka ripu, vitrīnās aplūkojām Latgales keramiķu darbus, kas 20.gadsimtā izstādīti starptautiskajās izstādēs Parīzē un Maskavā un izpelnījušies to apmeklētāju apbrīnu un atzinību. Nodarbības noslēgumā katrs no māla izveidojām pa nelielam darbiņam. Visi strādāja ar aizrautību un izveidoja, ko nu kurš! Cits – kaķīti, cits - pūcīti, cits - lapsiņu, cits - ezīti, cits - sniegavīru, cits - ornamentiem rotātu šķīvi, cits - pils maketu. Laiks paskrēja nemanot!

Highslide JS Viesošanās muzejā deva iespēju papildināt novada mācības stundās apgūto un iepazīt Latgales keramiku kā vienu no mūsu novada pamatidentitātēm. Bērniem patika visas aktivitātes, bet īpaši sajūsmināja filmiņa par draiskulīgajiem velniņiem un “atpirkšanās no netikumiem”.

 Muzejs piedāvā arī vairākas citas dažāda skolas vecuma audzēkņiem un ģimenēm adresētas muzejpedagoģiskās programmas, piemēram, “Zemes dzīļu noslēpumi”, “Cilvēka bērns”, “Dzied circenītis aizkrāsnē”, “Latgales atbrīvošanas piemineklis – no idejas līdz sirdij”, “24 stuņdis Latgalīts” u.c.. Tās visas ir ietvertas “Latvijas skolas somā” un skolēnu grupām pieejamas bez maksas.

 Nodarbība bija tik saistoša, tik emocionāla, tik saturiska! Kad būs iespējams, noteikti piedalīsimies vēl kādā no programmām gan šajā, gan turpmākajos gados.

 

 5.klases audzinātāja I. Broliša,

 


 

 

APSVEICAM!

Rēzeknes novada ķīmijas olimpiādes

ATZINĪBAS ieguvēju:

11.Klases Viktoriju Lukišu

Skolotāju: Žannu Kisteri

 

 

 

 


 

 

PATEICĪBA! 

Par iegūto Atzinības rakstu 

4.a klasei

 par piedalīšanos 2021.gada putna-

laukirbītes zīmējumu konkursā

 

Skolotājai: Ritai Sprūževniekai

 

 

 

 


 

Iespēja darboties projektā „YOULA”.

Highslide JS Kaunatas vidusskola ir viena no 10 Latgales skolām, kas piedalās projektā „YOULA”. Projekts YOULA – motivācija jaunatnes sociālajai aktivitātei Latgalē, ko organizē biedrība “Miromida”, tapis sadarbībā ar British Council pārstāvniecību Latvijā “People to People Cultural Engagement” programmas ietvaros. Projekta mērķis ir iedrošināt, apvienot jauniešus no Latgales skolām, ceļot viņu motivāciju būt sociāli aktīviem vietējā sabiedrībā un atbalstot viņu iniciatīvas. Vēlmi piedalīties šajā projektā izteica 18 skolēni 7.-12.klases.

 Projekta ietvaros “Miromida” organizēs attālinātu apmācību ciklu Zoom platformā, kas balstīts uz neformālās izglītības metodēm savienojumā ar estētisko koučingu, pielietojot darba pieeju “mācīšanās darot” un “radoša mācīšanās” skolēnu motivācijas celšanai, iedvesmošanai, lai runātu par aktuālām tēmām, domāt par izmaiņām, ierosināt un plānot turpmākās aktivitātes vietējai sabiedrībai.

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS



 

 Izlaušanās istabas „Pīci panti”apmeklējums

 Highslide JSHighslide JSKompetenču izglītība ieņem aizvien plašāku izpratni un transformāciju izglītības procesā. Skolēniem tiek piedāvātas aizvien dažādākas iespējas apgūt un pielietot zināšanas reālajā vidē. Tā šoreiz 5.a klase skolotājas Irēnas Brolišas un 8a.klase skolotājas Ināras Paramonovas vadībā devās uz Upītes slēgto pamatskolu, kur nesen tika atklāta izlaušanās istaba, balstoties uz Antona Slišāna dzīvi un literāro darbību, „Pīci panti”.

 Skolēni pēc Andra Slišāna uzrunas tika ieslēgti telpā, kur bija jāizpilda 5 uzdevumi,  lai varētu atslēgt durvis un iziet ārā. Uzdevumi bija saistīti gan ar Antona Slišāna daiļradi, gan kultūrvidi, ļaujot izpausties grupasHighslide JS Highslide JSatjautībai, sadarbībai, zināšanām. Rezultātā skolēni uzzināja daudzus jaunus vārdus latgaliešu valodā, iepazina dažādus vietējos apvidvārdus, risināja rēbusus. Piektā klase novada mācības ietvaros apmeklēja arī z/s „Kotiņi”, kur viņiem izstāstīja gan par dažādiem putraimiem, ko saimniecība ražo, gan deva iespēju apskatīt ražotni, atbildēja uz skolēnu jautājumiem.

 Iepazīstot apkārtējos kultūrobjektus un ražotnes, skolēni mācās, kā var sasaistīt skolas stundās iegūto ar turpmāko profesijas izvēli, uzņēmējdarbību, paplašina redzesloku par savu kultūrvidi, radoši   izmantojot redzēto turpmākajā izglītošanās procesā.

 

Skolotāja Ināra Paramonova


 

PATEICĪBA! 

Par iegūto 2. pakāpes 

Diplomu

 Lielajai stāstniecei

 Agatei Kuzminskai

XXY stāstnieku konkursā

Teci, teci valodiņa 2021

 

Skolotājai: Dacei Baltkājei

 

 

 

 

 


 

APSVEICAM!

Rēzeknes novada fizikas olimpiādes atzinības

ieguvēju:

11.Klases Sabīni Ameļčenkovu

Skolotāju: Vladislavu Ķisteri

 

 

 

 

 

 


Barikāžu aizstāvju atceres diena Kaunatas vidusskolā

Highslide JS

Highslide JS

Katru gadu 20.janvārī tauta atkal un atkal atsauc atmiņā 1991.gada janvāra notikumus un barikādes dalībniekus. Šogad Kaunatas vidusskolā Barikāžu atceres diena sākās ar 3 jaunsargu posteņiem pie barikādēm, kas kontrolēja skolēnu plūsmu, ļaujot mazliet iejusties apstākļos, kad nav tik brīva pārvietošanās kā ierasti. Skolēniem bija jābūt gataviem atbildēt uz jaunsargu jautājumiem par gājiena mērķi, savu statusu.

Pēcpusdienā 1.-6.klases skolēni tika aicināti 2 maiņās pie ugunskura aiz skolas, kur, ievērojot drošības pasākumus, dalībnieki vēlreiz jaunsargu instruktores Dainas Naruševičas vadībā pārrunāja 1991.gadaHighslide JS Highslide JSjanvāra notikumus. Daudzi skolēni zināja stāstīt, ka viņu vectēvi, onkuļi, kaimiņi ir bijuši Rīgā uz barikādēm. Pēc vienošanās kopīgajā dziesmā jaunsargi pacienāja dalībniekus ar tēju un speķpīrādziņiem.

Pārējās klases, 7.-12.klase, iepazinās ar janvāra notikumiem, apmeklējot novadpētniecības darbnīcu ar vēstures skolotāju Ingrīdu Ūzulāni un iepazīstoties ar barikāžu dalībnieku atmiņām. Vēstures notikumi dzīvo paaudzēs, pastāvīgi atjauninot atmiņas, liecības, izdzīvojot to pasākumos un saglabājot kopības apziņu, lai valstiskuma dzirkstelīte kvēlotu dvēselē.









APSVEICAM!

Rēzeknes novada krievu valodas olimpiādes

uzvarētāju:

11.Klases Viktoriju Lukišu

Skolotāju: Aleksandru Čuhnovu

 

 

 

 


Kaunatas vidusskolas pieredzes stāsts par projektu „Labbūtības ceļakarte”

Highslide JS

Highslide JSKad Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra (JSPA) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) aicināja Latvijas izglītības iestāžu pašpārvaldes līdz 2021. gada 11. jūnijam pieteikties projektā “Atbalsts psihoemocionālās veselības veicināšanas pasākumiem skolās Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai”, Kaunatas vidusskolas pašpārvaldes meitenes – Ērika Ruhmane (tobrīd Skolēnu Domes vadītāja), Sabīne Ameļčenkova un Jolanta Gaveika – labprāt atsaucās ierosinājumam piedalīties. Projekta mērķis ir stiprināt pašpārvaldēs esošo jauniešu un atbalsta personu–skolotāju kompetenci psihoemocionālās veselības, vienaudžu atbalsta, iniciatīvas un pārmaiņu vadības jautājumos. Projekta laikā pašpārvalžu komandas ar jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadiem tika aicinātas apgūt  zināšanas par psihoemocionālo veselību un vienaudžu atbalsta formām, kā arī izstrādāt savas skolas “Labbūtības ceļakarti” ar iespēju saņemt līdz 1000 eiro finansējumu tās īstenošanai.  Projektā tika plānots iesaistīt līdz 144 Latvijas skolu komandas no dažādiem Latvijas novadiem.

Highslide JSTā 16.-18.augustam Kaunatas pašpārvaldes komanda devās uzHighslide JS Malnavu JSPA organizētajās apmācībās. Tur trīs dienas meitenes ne tikai iepazinās un sadraudzējās ar Ludzas pilsētas vidusskolas, Ludzas 2.vidusskolas, Balvu ģimnāzijas un Zilupes vidusskolas pašpārvalžu dalībniekiem, bet  arī mentoru Kristīnes Kastronovas un Sergeja Andrejeva vadībā apguva zināšanas par psihoemocionālo veselību, vienaudžu atbalsta formām, iniciatīvas attīstīšanu un projekta iesniegšanu, pārmaiņu vadību, kā arī  izstrādāja savas skolas Labbūtības ceļakarti. Apmācību laikā dalībnieki tikās ar pārstāvi no Pusaudžu resursa centra -  Daugavpils filiāles administratoru  Viktoru Galleru, lai darbojoties labāk izprastu jauniešu vajadzības, emocijas un risinājumu iespējas. Radoši un aktīvi tikai aizpildītas ne tikai dienas, bet arī vakari Malnavā – gan izstaigājot aktīvās atpūtas parku „Zīdūņs”ar Malnavas koledžas direktora vietnieci Intu Ostrovsku, kur bija jāatzīmē kartē dažādi objekti, gan iepazīstot neirografikas un prāta mežģus mentoru Kristīnes un Sergeja vadībā, gan dziedot un vienkārši pastaigājoties pa Malnavas 100-gadīgo parku.

Highslide JSAtgriežoties no Malnavas ar enerģijas devu un ideju grozu, Skolēnu Domes pārstāves jaunā sastāvā – Sabīne stājas Domes vadītājas amatā – aktīvi ķērās pie darba, lai īstenotu Labbūtības ceļakarti Kaunatas vidusskolā. Vispirms tika aptaujāti 8.-12.klašu jaunieši, lai noskaidrotu, kā tieši viņus ir  ietekmējis attālinātais mācību laiks un kādas ir viņu vajadzības šobrīd, lai uzlabotu stāvokli. Tad tika iesniegts projekts, kas paredzēja emociju koučingu un kvesta istabu skolā, ko JSPA apstiprināja un piešķīra tam 1000 eiro; kopumā tika apstiprināti 125 projekti valstī. Tā nu visu rudeni tika čakli strādāts, lai 13.decembrī Kaunatas vidusskolas jaunieši tiktos koučingā ar treneri Ievu Jūhnsoni un izietu kvesta istabu „Emociju laboratorija”, ko bija sagatavojusi skolēnu pašpārvalde, sadarbojoties ar konsultanti Janu Kalniņu no Gulbenes. Pasākuma laikā jaunieši iepazinās ne tikai ar teorētisko materiālu par emocijām, bet, darbojoties grupās, ar Ievas palīdzību centās noskaidrot savas emocionālās vajadzības un veidus, kā rīkoties, lai tās nenomāktu ikdienu, bet padarītu to izprotamāku. Pēc kvesta jauniešiem bija iespēja aprunāties ar kouča treneri un izanalizēt emocijas, ko radīja kvesta uzdevums.

Projekts tuvojas noslēgumam, bet iegūtā pieredze jauniešiem ir pavērusi iespēju apzināt savas emocijas citā līmenī. Kvesta istaba „Emociju laboratorija” turpinās darboties gan Kaunatas vidusskolas jauniešiem, gan arī ciemiņiem no citām skolām, kad to ļaus epidemioloģiskā situācija valstī.


 

Pasākumu daudzveidība mūs izglīto

Highslide JS

Iniciatīvas „Latvijas skolas soma” mērķis: Latvijas skolas vecuma bērniem unHighslide JS jauniešiem, iegūstot valsts garantēto izglītību, nodrošināt iespēju klātienē pieredzēt Latviju, izzināt un iepazīt Latvijas vērtības, kultūrtelpu dinamiskā un jēgpilnā darbībā, spēcinot piederības sajūtu un valstisko identitāti.

Pateicoties šai programmai, Kaunatas vidusskolas skolēni jau trešo gadu piedalās dažādos pasākumos, kas tiek finansēti no projekta “Latvijas skolas soma”. Decembrī notika trīs dažādas aktivitātes, kas skolēnus gan izglītoja, gan ļāva iegūtās zināšanas pielietot praktiski.

Pirmā bija teātra studijas “Joriks” viesizrāde “Ziemas māja”, kas deva iespēju bērniem vērtēt attiecības savā ģimenē, ieraudzīt paaudžu mijiedarbību uz skatuves, piedzīvot dažādas situācijas, kas mēdz būt arī mūsu skolā. Aktieri ļāva darboties bērniem, iedzīvinot kompetenču pieeju.

Nākamajā pasākumā turpinājām darboties: ZOOM platformā skolēni  noskatījās smilšu kino, ko izveidoja  māksliniece.  Skolēni uzzināja, kas ir smilšu kino, kā to veido, kad tas radās, kur tiek iegūtas smiltis zīmēšanai un vēl daudz interesantu faktu. Skola bija saņēmusi  smilšu aplikāciju krāsošanas materiālus, ar kuriem darbojās nodarbībā. Highslide JSSkolotājas atzina, ka metodiskais materiāls sagatavots ļoti profesionāli, bet bērniem visvairāk patika darboties praktiski, pie tam - visām klasēm. Vienaldzīgo nebija. Skolēni atzina, ka strādāt ir aizraujoši, bet tas ir ļoti laikietilpīgs process. Bērni bija sajūsmā par saviem mākslas darbiem, visi gribēja tos ņemt līdzi un parādīt vecākiem. Veidotajās gleznās bija fragmenti no mūsu valsts atribūtiem – karoga, tautas tērpiem. Savukārt, meistarojot Ziemassvētku dāvaniņas, visi kopā pārrunāja tautas tradīcijas. Dalībnieki  bija sajūsmā par šīm aktivitātēm.

Noskatījāmies rokoperu “Mauglis” - vienu no zināmākajiem dzejnieka U. Bērziņa un komponista M. Brauna kopdarbiem, kas savu pirmiestudējumu piedzīvoja 1982. gadā Jaunatnes teātrī. 2020. gadā tapis jauns iestudējums režisora Jāņa Mūrnieka, horeogrāfes Sanitas Misikas un producenta Jura Millera vadībā. Tajā piedalās Igors Siliņš, Kārlis Tols, Dace Makovska, Jānis Jarāns, Elīna Bojarkina, Edgars Lipors, Artūrs Biķernieks, u.c. aktieri un dziedātāji, kā arī aptuveni 50 TDA “Dzintariņš” dejotāji.

Skolēni, noskatoties šo izrādi, raksturo rokoperas galvenās iezīmes, paplašina savu redzesloku, mācās atšķirt rokoperu no cita veida izrādēm.  Interesanti bija  dzirdēt šīs izrādes leģendārās dziesmas: “Jauna ēra”, “Aku ah”, “Lielā patiesība” , “Brīnišķīgais medījums”. Rokopera lielāku interesi izraisīja vecāko klašu skolēnos, vidējā posmā - mazāk. Daudzi jau bija dzirdējuši dziesmas no rokoperas. Vairāki jaunieši atzina, ka bija ļoti interesanti iepazīties ar M.Brauna  daiļradi, noskatoties šo darbu, jo iepriekš bija dzirdējuši tikai atsevišķas dziesmas.

 Paldies par doto iespēju!

Skolas direktore Alīna Gendele

 

Highslide JS Highslide JS

 


 

Popkūciņu darbnīca Kaunatas vidusskolā.

Highslide JSRealizējot projektu “Zini.Proti.Dari!”, (ESF projekts Highslide JSNr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 8.-9. klašu audzēkņiem bija laba iespēja smelties no teorijas aprakstiem, nostāstiem par konditora arodu, pašiem izmēģināt darboties skolas virtuvē pieredzējušās un Latgales kulinārā mantojuma projekta dalībnieces Mārītes Kronbergas vadībā, kura skolēniem izstāstīja, kā viņa ir kļuvusi par konditori: Ludzā kā mājražotāja, viņa strādā no 2010.gada 11.jūnija. Sāka ar konditorejas izstrādājumu cepšanu - piparkūkām un tirdzniecību. Kūkas, tortes, cepumus un, protams, piparkūkas cep jau vairāk kā 20 gadus. Ludzā piparkūkas ir iecienīts gardums ne tikai Ziemassvētkos, bet arī citā laikā, pat vasaras saulgriežos. No piparkūkām var izveidot lādes, mājiņas, groziņus, eglītes, dažādas skaistas figūras un arī apzīmēt ar dažādām krāsām, glazūrām. Mīlestība uz konditoreju ir nākusi no mammas. Gatavošanā daudz tiek izmantotas mammas receptes, jo tā ir bērnības garša.

Katru gadu tiek organizētas arī meistarklases.

2014.gadā konkursā "Ludzas novada Uzņēmēju gada balva 2014" Mārīte tika atzīta kā "Gada mājražotājs";

Highslide JS2015.gada 4. jūlijā konkursā "Siera un maizes svētku sāļā torte" Aglonā tika iegūtaHighslide JS 3. vieta;

2016.gadā konkursā "Ludzas novada Uzņēmēju gada balva 2016" Mārīte tika atzīta kā "Gada mājražotājs".

Pati Mārīte skolēniem lika pievērst uzmanību šīs profesijas dažiem aspektiem:

“Izvēloties nākotnes profesiju, ir nepieciešams rūpīgi apsvērt visas tās raksturīgās priekšrocības un izmaksas. Pavāri un konditori vienmēr būs pieprasījums, jo pieprasījums pēc to pakalpojumiem saglabājas augsts. Uzlabojot savas prasmes un meistars var izveidot lielisku karjeru un saņemt labu naudu.

Par talantīgiem darbiniekiem šajā sektorā ir daudz iespējas pašrealizēties kā algots darbinieks vai īpašnieks savu biznesu.

Runājot par tādā mērā kā konditors, kura profesija ir saistīta ar vairākiem riskiem, mums vajadzētu pieminēt traumu risku un rašanos vairāku slimību. Kungi, ir gandrīz visu savu laiku stāvokli, tieksme uzvarēt kāju locītavas un mugurkaulu. Iedarbība uz cilvēka ķermeņa siltums un mitrums ir arī nelabvēlīga.

Highslide JSLai pilnībā apgūtu smalkumus konditorejas kuģī, būtu jāpiemīt šādām īpašībām: Highslide JS

attīstīts oža un smalku garšu;

lieliska atmiņa, kas būs noderīga, lai atcerēties sastāvdaļas un receptes; tēlains;

roku veiklību un spēja ātri pārslēgties starp dažādiem darba veidiem (jo daudzi no procesiem un darbības tiek veiktas vienā un tajā pašā laikā);

fiziskā izturība.

“Skolēni ar aizrautību izmēģināja veidot mīklu, veidot formu, cept un visbeidzot savas popkūciņas noformēt. No pirmās reizes varbūt nevis izdevās, bet toties ir gūta pieredze, pirmās prasmes un iemaņas, kā arī nogaršots sava darba auglis. Aizejot no šīs aktivitātes, katrs apņemas mājās pārsteigt savus vecākus, izcepot viņiem kūciņas. Un vēl – patīkami bija vērot, cik aktīvi zēni darbojas virtuvē. Daudziem pēc pamatizglītības ieguves, būs jāpieņem lēmums – par ko kļūt! Varbūt tieši šī projekta ietvaros iegūtās prasmes un iemaņas , priekštats par konditora arodu palīdzēs nospraust nākotnes plānus.

Projekta darba grupas vārdā Alīna Gendele

 


 

Iegūto zināšanu dzīvotspēja.

Highslide JSHighslide JSMūsu klase projekta „Skolas soma” ietvaros devās uz Bānīša muzeju, Ates ūdensdzirnavām un pastaigājās pa Alūksnes ezera krastu. Vispirms mēs apmeklējām Bānīša muzeju, tur mums piedāvāja iziet kvestu. Visus sadalīja grupās, un mums vajadzēja sameklēt un uzrakstīt atbildes uz jautājumiem. Bija ļoti interesanti un nedaudz pagrūti meklēt atbildes uz jautājumiem, jo atbildes bija paslēptas visādās vietās. Piemēram, vajadzēja skatīties atbildes VR brillēs un speciālos kubos, kur atradās visādi priekšmeti. Kad mēs pabeidzām kvestu, tad vajadzēja pēc atmiņas uzzīmēt vilcienu sliedes, vilcienu, cilvēku, Alūksnes vilcienu staciju un   uzrakstīt savu vārdu. Pēc kvesta varēja arī nopirkt suvenīrus. Alūksnes Bānīša muzejā bija ļoti interesanti un aizraujoši. Tālāk mēs apstājamies pie Alūksnes ezera krasta, lai apskatītu ezeru, labiekārtoto ezera krastu un pilsdrupas, kas atradās piekrastes parkā. Pēdējā vieta, ko mēs apmeklējām, bija Ates ūdensdzirnavas. Tur gida pavadībā,ieklausoties viņas stāstījumā uzzinājām, ka agrāk Ates dzirnavu vietā bija muiža, bet tagad te ir palikušas tikai pāris ēkas, viss pārējais tika atvests no blakus ciema. Ates dzirnavās mums tika dota iespēja apskatīt vecos traktorus, zirgu staļļus un daudz ko citu. Esam vienisprāt, ka iepazīšanās ar objektiem reālajā vidē ļauj pārliecināties par skolas solā iegūto zināšanu dzīvotspēju.

8.a klases skolniece Anastasija Aleksandroviča

 


 

Atkalredzēšanās prieks Kaunatas vidusskolā

Ar stārķi skolas karogā, ar uzmundrinošu muzikālu pavadījumu, ar sen neredzētajiem skolotājiem Kaunatas vidusskolas skolēni 1. septembrī devās uz skolas stadionu, lai nostātos svinīgajā līnijā un sagaidītu pirmklasniekus. Viņiem bija sagatavota svētku arka un sarkanais celiņš, kas tikai pastiprināja svētku sajūtu. Pēc sirsnīgajiem direktores Alīnas Gendeles apsveikuma vārdiem un uzmundrinošās Kaunatas pagastu apvienības vadītāja Jāņa Aleksāna runas visa skola sumināja 10. klases skolēnus un Skolas laureātus, kuru sekmes mācībās un sasniegumi sportā iepriekšējā mācību gadā bija labākie skolā. Visus sveica ar dziesmu “Kāpsim kalnā!” Egils Jeršovs un Marika Peļņa no 4.a klases.

Pēc līnijas katrai klašu grupai bija sava programma: 1.-4. klase pēc kopējā foto devās uz Kaunatas TN, kur visi kopā noskatījās teātra “Joriks”izrādi. Lai skolēni justos droši, drošības stundas 5.-7. klasei vadīja VUGD inspektors Oļegs Poskrjobiševs un NMP brigādes pārstāvji. Skolēni ne tikai atkārtoja drošības nosacījumus, bet arī varēja pamēģināt pacelt klasesbiedru piepūšamajās nestuvēs, uzzināt daudz jauna par mediķu darbu. Vidusskolēni audzināšanas stundas laikā izveidoja atraktīvus foto rāmīšus pie stadiona un uztaisīja klases selfijus.

Realizējot projektu “Zini.Proti.Dari!”, (ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 10.-12. klašu skolēniem pēcpusdienā skolas stāvlaukumā, kur pievienojās arī citi interesenti, bija iespēja vērot interesantus ķīmijas eksperimentus ar Laboratorium skolotāju, kā arī iejusties Antarktīdas aukstajā gaisā, pagaršot sasaldētu kukurūzu vai vērot, kā veidojas mākoņi.

Laboratorium prezentē savu mērķi sekojoši: “Stundu garos uzvedumos pasākuma vadītāji kopā ar skatītājiem interaktīvos eksperimentos atklās kādu ķīmijas vai fizikas tēmu. Šajā sezonā aicinām uz sešiem dažādiem uzvedumiem! Interesanti būs visiem - gan vecākiem, gan vecmāmiņām un vectētiņiem, bet jo īpaši saistoši, izglītojoši un noderīgi mūsu pasākumi būs jebkura vecuma skolēniem. zprast zinātnes likumus visvienkāršāk ir eksperimentējot. Bērni, kuri regulāri ierodas pie mums, sāk interesēties par zinātni un dabas likumiem. Mūsu eksperimenti pārsteidz un saista arī pieaugušos.” Piedaloties šajā pasākumā skolēni bija vienisprāt, ka tas parāda cik atraktīvā veidā var iegūt tik nepieciešamās zināšanas, kā arī veicina mācītvēlmi, būt skolā.

Projekta darba grupas brīvprātīgā Ināra Paramonova

Pages  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28 


Back to content | Back to main menu