APSVEICAM!
Rēzeknes novada vieglatlētikas
sacensību godalgoto vietu
ieguvējus:
Jauktajā stafetē 2. vieta
Sabīni Leiņu, Agnesi Fedišinu,
Andreju Zaremba,
Renāru Vaļumu-Talkiu
Skolotāju: Edgaru Teivānu
APSVEICAM!
Rēzeknes novada vieglatlētikas
sacensību godalgoto vietu
ieguvējus:
Alisu Frolovu 2. vieta (t-na:100)
Iļju Iļjinu 1. vieta (400m 1500m)
Artjomu Čonku 2. vieta (šķēpa meš.)
3. vieta (100m)
Ēriku Katkovsku 1. vieta (lodes gr.)
2. vieta (šķēpa meš.)
Nataļju Gavrilovu 1.vieta (400m)
Kaunatas vidusskolas komandu ar
izcīnīto "Vidusskolu kausu" vieglatlētikā
Skolotāju: Edgaru Teivānu
APSVEICAM!
Rēzeknes novada vieglatlētikas
sacensību godalgoto vietu
ieguvējus:
Sabīni Leiņu 1. vieta (t-na:100)
Agnesi Fedišinu 1. vieta (400m)
Maksimu Mihejevu 2. vieta (šķēpa meš.)
3. vieta (100m)
Žani Katkovsku 1. vieta (lodes gr.)
3. vieta (400m)
Andreju Zaremba 2.vieta (tāllēkšanā)
Renāru Vaļumu-Talkiu 3.vieta (t-na)
Danielu Mošerenko 3.vieta (Šķēpa meš.)
Skolotāju: Edgaru Teivānu
Muzeja apmeklējums
8.aprīlī mēs kopā ar 4. klasi braucām uz Rēzeknes muzeju. Mūsu mērķis bija piedalīties nodarbībā „Zemes dzīļu noslēpumi „. Muzejā mēs apskatījām dažādus arheoloģiskos atradumus. Pēc tam gājām uz pagrabu un lielā smilšu kastē veicām savus „arheoloģiskos izrakumus”. Te mēs atradām govs galvaskausu, gludekli, zirga kāpsli, dzīvnieku kaulus, dzintaru, oglītes un citas senlietas. Vēlāk kopā ar gidu devāmies uz Rēzeknes pilskalnu, kur apskatījām pilsdrupas un klausījāmies leģendas.
Anna Vaļuma – Talkiu, Kaunatas vidusskolas 5.klases skolniece
![]() ![]() |
APSVEICAM!
Rēzeknes novada pavasara krosa
sacensību godalgoto vietu
ieguvējus:
Sabīni Ameļčenkovu 1. vieta
Iļju Iļjinu 1. vieta
Danielu Stepiņu 1. vieta
Nataļju Gavrilovu 2. vieta
Ivanu Sergejevu 2.vieta
Skolotāju: Edgaru Teivānu
APSVEICAM!
Rēzeknes novada pavasara krosa
sacensību godalgoto vietu
ieguvējus:
Andreju Zarembo 1. vieta
Sabīni Leiņu 1. vieta
Jegoru Karpovu 2. vieta
Renāru Vaļumu-Talkiu 2. vieta
Artēmiju Rudanovu 3. vieta
Žani Katkovski 3.vieta
Skolotāju: Edgaru Teivānu
Sabiedrības kopdarbības centrā rosība atjaunojas.
Šobrīd vairāk kā jebkad agrāk izprotam, ka mācāmies dzīvot neparedzētās situācijās. Mums jāprot izkopt elastību domāšanā, prasmi neapjukt, kritiski un daudzpusīgi izvērtēt situāciju, rīkoties racionāli un radoši. Kaunatas vidusskolā, pateicoties projektam „Sabiedrības kopdarbības centra izveide Kaunatā”, ko atbalstīja Eiropas Lauksaimniecības fonds lauku attīstībai Latvijas Lauku attīstības programmas 2014.-2020. gadam apakšpasākumā “Darbību īstenošana saskaņā ar sabiedrības virzītas vietējās attīstības stratēģiju” ietvaros, projekta numurs 17-01-AL15-A019.2202-000048, tika izveidots 2018. gadā Sabiedrības kopdarbības centrs Kaunatā, kuru var apmeklēt Kaunatas pagasta iedzīvotāji, t.sk. arī skolēni vecumā no 6 – 14 gadiem, jaunieši vecumā no 15 – 25 gadiem, pirmspensijas vecuma iedzīvotāji, kā to paredzēja projektā. Kopdarbības centrs, pēc divu gada ierobežota darba režīma, sāk aktīvu darbību.
“Savulaik gandrīz katrā mājā bija stelles, jo auda ikdienai un goda drēbēm, auda rakstainas un strīpainas segas un villaines. Strādājot ar šīm stellēm, var izmantot ne tikai vilnas vai linu diegus, bet arī augu valsts materiālus ( niedres, meldrus, kalmes, smilgas, salmus), mākslīgās tekstilšķiedras, audumu strēmeles, pat plastikāta iepakojumus, veicinot otrreizēju pārstrādi. “ ar šādu vēstījumu Solvita Meļņičenko uzrunā skolēnus, lai ne tikai izstāstītu par mūsu senču tradīcijām, bet arī praktiski parādītu, kā top grīdas tepiķi.
Mūsu Sabiedrības kopdarbības centrā bez stellēm, piedāvājam padarboties izšūšanā, izveidot kādu priekšmetu ar 3D printera palīdzību vai padarboties ar CNC darbgaldu, jo to ļauj projektā iegādātais inventārs: CNC gravēšanas un frēzēšanas iekārta, šujmašīnu ar izšūšanas programmnodrošinājumu, 3D printeri un stelles.
Biedrība “Ezerrieksts2012”aicina apmeklēt “Sabiedrības kopdarbības centru” Kaunatas vidusskolā.
Biedrības “Ezerrieksts2012” valdes priekšsēdētāja J.Dunska

PATEICĪBA!
Par iegūto 1. pakapes diplomu konkursā:
Anekdošu virpulis 2022
3.a klases skolniekam
Ingusam Spruktam
Ziemeļlatgales novadā
Skolotājai: Dacei Baltkājei
Regīnai Katkovskai
APSVEICAM!
Rēzeknes novada
matemātikas olimpiādes
2.vietas Ieguvēju:
6.a klases skolnieku
Dāvidu Kairišu
Skolotāju: Aiju Gribusti
APSVEICAM!
Rēzeknes novada
matemātikas olimpiādes atzinības
Ieguvēju:
8.a klases skolnieci
Arinu Maslabojevu
Skolotāju: Aiju Gribusti
Tas ir interesanti un noderīgi.
Realizējot projektu “Zini.Proti.Dari!”, ( ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 10.-12. klašu audzēkņiem bija laba iespēja izbaudīt un saprast Mākslas terapijas praktiski darbojoties. Mākslas terapijas nodarbībās skolēniem tika piedāvāti uzdevumi, kuri lika koncentrēties uz sajūtām un emocijām, produktīvi izlādēt emocijas, atklāt pašam priekš sevis apslāpētās domas un jūtas. Piemēram ,,Citāds portrets”, kurā sejas detaļas tiek veidotas no lietām, kas cilvēkam svarīgas. Interesanti, ka šo pašu darbu apskatot vai zīmējot pēc laika, mainās prioritātes un lietas cilvēka dzīvē. Komandas darbā , kad 4 skolēni ar aukliņām vada otu, nepieciešamas komunikācijas prasmes, savstarpēja uzticēšanās un procesa organizēšana. Nobeigumā skolēniem bija iespēja paskatīties uz lietām no citas puses zīmējumu mīklās ,,Kas tas ir?” Šādi uzdevumi uzlabo prāta funkcijas un attīsta radošumu. Sākumā zīmējumi šķita neatminami, bet ar katru nākošo ,izprotot spēles noteikumus, bija vieglāk atrast pareizo atbildi vai vismaz tās virzienu.
Skolēni bija atsaucīgi visos uzdevumos. Gan ar nopietnību, gan jautrību tika veikts komandu darbs. Dažām komandām bija pārsteidzoši labi koordinētas kustības un kopīgs mērķis, bet citām vairāk emocionāls un haotisks. Pirmajās minūtēs parādās komandas līderis, kas koordinē kustības. Gadījās arī vienotas, ļoti nosvērtas komandas bez izteikta līdera. Pašportretos arī darbs noritēja dažādi. Daļa audzēkņu zīmēja savas ieceres, bet daļa neprata noformulēt sev svarīgās lietas, mēģināja idejas nozīmēt no blakussēdētāja darba. Šajās nodarbībās atklāsmes iegūst gan skolēni, gan nodarbību vadītājs. Skolēni bija spiesti ieskatīties sevī, atrast, noformulēt un vizualizēt harmoniskā portretā sev svarīgās lietas. Skolotājs varēja izvērtēt skolēnu spēju komunicēt, organizēt, kā arī saredzēt viņu prioritātes un potenciālu.
Dace Zagorska Mākslas terapijas darbnīcas vadītāja
Kaunata runā Eiropā!
Kaunatas vidusskolas skolēnu pašpārvalde (vad.Sabīne Ameļčenkova) no 1.02 – 1.12.2022. realizē Erasmus+ projektu „Kaunata runā Eiropā!”, kura mērķis ir motivēt jauniešus radīt Eiropas koptēlu un saskatīt iespējas, kā jaunieši var ietekmēt sabiedrības
procesus. Jaunieši ar debašu palīdzību stiprinās Eiropas vērtības un veicinās prasmes izteikt savas domas, veidojot dialogus, kā
arī kopīgiem spēkiem pieņems lēmumus par konkrētām ES problēmām.
Kaunatas vidusskolas jaunieši šajā projektā sadarbojas ar biedrību no Daugavpils „Miromida”, ko vada pieredzējusi projektu vadītāja Kristīne Kostranova. Projekta gaitā jaunieši no Kaunatas vidusskolas un citām Latgales skolām debatēs par aktuālām tēmām un tiksies ar ekspertiem par konkrēto tēmu. Februārī notika darba grupas organizatoriskā sapulce par loģistikas shēmu, uzņemšanas jautājumiem.
APSVEICAM!
Rēzeknes novada
1. vietas ieguvējus
Tautasbumbā:
Rinaldu Rudenu Jegoru Karpovu
Marku Kablanovu Aleksandru Kubatu
Vadimu Jeršovu Egīlu Jeršovu
Dominiku Brokānu Ervīnu Potjomkinu
Viktoriju Belovu
Skolotāju: Edgaru Teivānu
Kā mēs braucām Latgales mālu lūkoties
Šī gada februāra sākumā mēs, Kaunatas vidusskolas 5.klases skolēni un audzinātāja, devāmies uz Latgales Kultūrvēstures muzeju Rēzeknē, lai piedalītos muzejpedagoģiskās programmas “Māla pikuča piedzīvojumi” nodarbībā.
Tās laikā noskatījāmies filmiņu par māla velniņu meistaru Antonu Šmulānu, muzeja darbinieces Renātes Ņičiporčikas vadībā ielūkojāmies Latgales keramikas vēstures ekspozīcijā, pamēģinājām pagriezt podnieka ripu, vitrīnās aplūkojām Latgales keramiķu darbus, kas 20.gadsimtā izstādīti starptautiskajās izstādēs Parīzē un Maskavā un izpelnījušies to apmeklētāju apbrīnu un atzinību. Nodarbības noslēgumā katrs no māla izveidojām pa nelielam darbiņam. Visi strādāja ar aizrautību un izveidoja, ko nu kurš! Cits – kaķīti, cits - pūcīti, cits - lapsiņu, cits - ezīti, cits - sniegavīru, cits - ornamentiem rotātu šķīvi, cits - pils maketu. Laiks paskrēja nemanot!
Viesošanās muzejā deva iespēju papildināt novada mācības stundās apgūto un iepazīt Latgales keramiku kā vienu no mūsu novada pamatidentitātēm. Bērniem patika visas aktivitātes, bet īpaši sajūsmināja filmiņa par draiskulīgajiem velniņiem un “atpirkšanās no netikumiem”.
Muzejs piedāvā arī vairākas citas dažāda skolas vecuma audzēkņiem un ģimenēm adresētas muzejpedagoģiskās programmas, piemēram, “Zemes dzīļu noslēpumi”, “Cilvēka bērns”, “Dzied circenītis aizkrāsnē”, “Latgales atbrīvošanas piemineklis – no idejas līdz sirdij”, “24 stuņdis Latgalīts” u.c.. Tās visas ir ietvertas “Latvijas skolas somā” un skolēnu grupām pieejamas bez maksas.
Nodarbība bija tik saistoša, tik emocionāla, tik saturiska! Kad būs iespējams, noteikti piedalīsimies vēl kādā no programmām gan šajā, gan turpmākajos gados.
5.klases audzinātāja I. Broliša,
APSVEICAM!
Rēzeknes novada ķīmijas olimpiādes
ATZINĪBAS ieguvēju:
11.Klases Viktoriju Lukišu
Skolotāju: Žannu Kisteri
PATEICĪBA!
Par iegūto Atzinības rakstu
4.a klasei
par piedalīšanos 2021.gada putna-
laukirbītes zīmējumu konkursā
Skolotājai: Ritai Sprūževniekai
Iespēja darboties projektā „YOULA”.
Kaunatas vidusskola ir viena
no 10 Latgales skolām, kas piedalās projektā „YOULA”. Projekts YOULA – motivācija jaunatnes sociālajai
aktivitātei Latgalē, ko organizē biedrība
“Miromida”, tapis sadarbībā ar British Council
pārstāvniecību Latvijā “People to People Cultural
Engagement” programmas ietvaros. Projekta mērķis ir
iedrošināt, apvienot jauniešus no Latgales skolām, ceļot
viņu motivāciju būt sociāli aktīviem vietējā sabiedrībā
un atbalstot viņu iniciatīvas. Vēlmi piedalīties šajā
projektā izteica 18 skolēni 7.-12.klases.
Projekta ietvaros “Miromida” organizēs attālinātu apmācību ciklu Zoom platformā, kas balstīts uz neformālās izglītības metodēm savienojumā ar estētisko koučingu, pielietojot darba pieeju “mācīšanās darot” un “radoša mācīšanās” skolēnu motivācijas celšanai, iedvesmošanai, lai runātu par aktuālām tēmām, domāt par izmaiņām, ierosināt un plānot turpmākās aktivitātes vietējai sabiedrībai.

Izlaušanās istabas „Pīci panti”apmeklējums
Kompetenču izglītība ieņem aizvien plašāku izpratni un transformāciju izglītības procesā. Skolēniem tiek piedāvātas aizvien dažādākas
iespējas apgūt un pielietot zināšanas reālajā vidē. Tā šoreiz 5.a klase skolotājas Irēnas Brolišas un 8a.klase skolotājas Ināras Paramonovas vadībā devās uz Upītes slēgto pamatskolu,
kur nesen tika atklāta izlaušanās istaba, balstoties uz Antona Slišāna dzīvi un literāro darbību, „Pīci panti”.
Skolēni pēc Andra Slišāna uzrunas tika ieslēgti telpā, kur bija jāizpilda 5 uzdevumi,
lai varētu atslēgt durvis un iziet ārā. Uzdevumi bija saistīti gan ar Antona Slišāna daiļradi, gan kultūrvidi,
ļaujot izpausties grupas
atjautībai, sadarbībai, zināšanām. Rezultātā skolēni uzzināja daudzus jaunus vārdus latgaliešu valodā,
iepazina dažādus vietējos apvidvārdus, risināja rēbusus. Piektā klase novada mācības ietvaros apmeklēja arī z/s „Kotiņi”,
kur viņiem izstāstīja gan par dažādiem putraimiem, ko saimniecība ražo, gan deva iespēju apskatīt ražotni, atbildēja uz skolēnu jautājumiem.
Iepazīstot apkārtējos kultūrobjektus un ražotnes, skolēni mācās, kā var sasaistīt skolas stundās iegūto ar turpmāko profesijas izvēli, uzņēmējdarbību, paplašina redzesloku par savu kultūrvidi, radoši izmantojot redzēto turpmākajā izglītošanās procesā.
Skolotāja Ināra Paramonova
PATEICĪBA!
Par iegūto 2. pakāpes
Diplomu
Lielajai stāstniecei
Agatei Kuzminskai
Teci, teci valodiņa 2021
Skolotājai: Dacei Baltkājei
APSVEICAM!
Rēzeknes novada fizikas olimpiādes atzinības
ieguvēju:
11.Klases Sabīni Ameļčenkovu
Skolotāju: Vladislavu Ķisteri
Barikāžu aizstāvju atceres
diena Kaunatas vidusskolā

Katru gadu
20.janvārī tauta atkal un atkal atsauc atmiņā 1991.gada
janvāra notikumus un barikādes dalībniekus. Šogad
Kaunatas vidusskolā Barikāžu atceres diena sākās ar 3
jaunsargu posteņiem pie barikādēm, kas kontrolēja
skolēnu plūsmu, ļaujot mazliet iejusties apstākļos, kad
nav tik brīva pārvietošanās kā ierasti. Skolēniem bija
jābūt gataviem atbildēt uz jaunsargu jautājumiem par
gājiena mērķi, savu statusu.
Pēcpusdienā
1.-6.klases skolēni tika aicināti 2 maiņās pie ugunskura
aiz skolas, kur, ievērojot drošības pasākumus,
dalībnieki vēlreiz jaunsargu instruktores Dainas
Naruševičas vadībā pārrunāja 1991.gada
janvāra
notikumus. Daudzi skolēni zināja stāstīt, ka viņu
vectēvi, onkuļi, kaimiņi ir bijuši Rīgā uz barikādēm.
Pēc vienošanās kopīgajā dziesmā jaunsargi pacienāja
dalībniekus ar tēju un speķpīrādziņiem.
Pārējās klases,
7.-12.klase, iepazinās ar janvāra notikumiem, apmeklējot
novadpētniecības darbnīcu ar vēstures skolotāju Ingrīdu
Ūzulāni un iepazīstoties ar barikāžu dalībnieku atmiņām.
Vēstures notikumi dzīvo paaudzēs, pastāvīgi atjauninot atmiņas, liecības, izdzīvojot to pasākumos un saglabājot
kopības apziņu, lai valstiskuma dzirkstelīte kvēlotu
dvēselē.
APSVEICAM!
Rēzeknes novada krievu valodas olimpiādes
uzvarētāju:
11.Klases Viktoriju Lukišu
Skolotāju: Aleksandru Čuhnovu
Kaunatas vidusskolas pieredzes stāsts
par projektu „Labbūtības ceļakarte”
Kad Jaunatnes
starptautisko programmu aģentūra (JSPA) sadarbībā ar
Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) aicināja
Latvijas izglītības iestāžu pašpārvaldes līdz 2021. gada
11. jūnijam pieteikties projektā “Atbalsts
psihoemocionālās veselības veicināšanas pasākumiem
skolās Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai”,
Kaunatas vidusskolas pašpārvaldes meitenes – Ērika
Ruhmane (tobrīd Skolēnu Domes vadītāja), Sabīne
Ameļčenkova un Jolanta Gaveika – labprāt atsaucās
ierosinājumam piedalīties. Projekta mērķis ir stiprināt
pašpārvaldēs esošo jauniešu un atbalsta
personu–skolotāju kompetenci psihoemocionālās veselības,
vienaudžu atbalsta, iniciatīvas un pārmaiņu vadības
jautājumos. Projekta laikā pašpārvalžu komandas ar
jauniešiem vecumā no 13 līdz 25 gadiem tika aicinātas
apgūt zināšanas par psihoemocionālo
veselību un vienaudžu atbalsta formām, kā arī izstrādāt
savas skolas “Labbūtības ceļakarti” ar iespēju saņemt
līdz 1000 eiro finansējumu tās īstenošanai.
Projektā
tika plānots iesaistīt līdz 144 Latvijas skolu komandas
no dažādiem Latvijas novadiem.
Tā
16.-18.augustam Kaunatas pašpārvaldes komanda devās uz
Malnavu JSPA organizētajās apmācībās. Tur trīs dienas
meitenes ne tikai iepazinās un sadraudzējās ar Ludzas
pilsētas vidusskolas, Ludzas 2.vidusskolas, Balvu
ģimnāzijas un Zilupes vidusskolas pašpārvalžu
dalībniekiem, bet arī mentoru
Kristīnes Kastronovas un Sergeja Andrejeva vadībā apguva
zināšanas par psihoemocionālo veselību, vienaudžu
atbalsta formām, iniciatīvas attīstīšanu un projekta
iesniegšanu, pārmaiņu vadību, kā arī izstrādāja
savas skolas Labbūtības ceļakarti. Apmācību laikā
dalībnieki tikās ar pārstāvi no Pusaudžu resursa centra
- Daugavpils filiāles administratoru
Viktoru Galleru, lai darbojoties labāk izprastu
jauniešu vajadzības, emocijas un risinājumu iespējas.
Radoši un aktīvi tikai aizpildītas ne tikai dienas, bet
arī vakari Malnavā – gan izstaigājot aktīvās atpūtas
parku „Zīdūņs”ar Malnavas koledžas direktora vietnieci
Intu Ostrovsku, kur bija jāatzīmē kartē dažādi objekti,
gan iepazīstot neirografikas un prāta mežģus mentoru
Kristīnes un Sergeja vadībā, gan dziedot un vienkārši
pastaigājoties pa Malnavas 100-gadīgo parku.
Atgriežoties no
Malnavas ar enerģijas devu un ideju grozu, Skolēnu Domes
pārstāves jaunā sastāvā – Sabīne stājas Domes vadītājas
amatā – aktīvi ķērās pie darba, lai īstenotu Labbūtības
ceļakarti Kaunatas vidusskolā. Vispirms tika aptaujāti
8.-12.klašu jaunieši, lai noskaidrotu, kā tieši viņus ir
ietekmējis attālinātais mācību laiks un kādas ir viņu
vajadzības šobrīd, lai uzlabotu stāvokli. Tad tika
iesniegts projekts, kas paredzēja emociju koučingu un
kvesta istabu skolā, ko JSPA apstiprināja un piešķīra
tam 1000 eiro; kopumā tika apstiprināti 125 projekti
valstī. Tā nu visu rudeni tika čakli strādāts, lai
13.decembrī Kaunatas vidusskolas jaunieši tiktos
koučingā ar treneri Ievu Jūhnsoni un izietu kvesta
istabu „Emociju laboratorija”, ko bija sagatavojusi
skolēnu pašpārvalde, sadarbojoties ar konsultanti Janu
Kalniņu no Gulbenes. Pasākuma laikā jaunieši iepazinās
ne tikai ar teorētisko materiālu par emocijām, bet,
darbojoties grupās, ar Ievas palīdzību centās noskaidrot
savas emocionālās vajadzības un veidus, kā rīkoties, lai
tās nenomāktu ikdienu, bet padarītu to izprotamāku. Pēc
kvesta jauniešiem bija iespēja aprunāties ar kouča
treneri un izanalizēt emocijas, ko radīja kvesta
uzdevums.
Projekts tuvojas noslēgumam, bet iegūtā pieredze jauniešiem ir pavērusi iespēju apzināt savas emocijas citā līmenī. Kvesta istaba „Emociju laboratorija” turpinās darboties gan Kaunatas vidusskolas jauniešiem, gan arī ciemiņiem no citām skolām, kad to ļaus epidemioloģiskā situācija valstī.
Pasākumu daudzveidība mūs izglīto
Iniciatīvas
„Latvijas skolas soma” mērķis: Latvijas skolas
vecuma bērniem un
jauniešiem, iegūstot valsts garantēto izglītību,
nodrošināt iespēju klātienē pieredzēt Latviju,
izzināt un iepazīt Latvijas vērtības,
kultūrtelpu dinamiskā un jēgpilnā darbībā,
spēcinot piederības sajūtu un valstisko
identitāti.
Pateicoties šai
programmai, Kaunatas vidusskolas skolēni jau
trešo gadu piedalās dažādos pasākumos, kas tiek
finansēti no projekta “Latvijas skolas soma”.
Decembrī notika trīs dažādas aktivitātes, kas
skolēnus gan izglītoja, gan ļāva iegūtās
zināšanas pielietot praktiski.
Pirmā bija teātra
studijas “Joriks” viesizrāde “Ziemas māja”, kas
deva iespēju bērniem vērtēt attiecības savā
ģimenē, ieraudzīt paaudžu mijiedarbību uz
skatuves, piedzīvot dažādas situācijas, kas mēdz
būt arī mūsu skolā. Aktieri ļāva darboties
bērniem, iedzīvinot kompetenču pieeju.
Nākamajā pasākumā
turpinājām darboties: ZOOM platformā skolēni
noskatījās smilšu kino, ko izveidoja
māksliniece. Skolēni uzzināja, kas ir smilšu
kino, kā to veido, kad tas radās, kur tiek
iegūtas smiltis zīmēšanai un vēl daudz
interesantu faktu. Skola bija saņēmusi
smilšu aplikāciju krāsošanas materiālus, ar
kuriem darbojās nodarbībā.
Skolotājas
atzina, ka metodiskais materiāls sagatavots ļoti
profesionāli, bet bērniem visvairāk patika
darboties praktiski, pie tam - visām klasēm.
Vienaldzīgo nebija. Skolēni atzina, ka strādāt
ir aizraujoši, bet tas ir ļoti laikietilpīgs
process. Bērni bija sajūsmā par saviem mākslas
darbiem, visi gribēja tos ņemt līdzi un parādīt
vecākiem. Veidotajās gleznās bija fragmenti no
mūsu valsts atribūtiem – karoga, tautas tērpiem.
Savukārt, meistarojot Ziemassvētku dāvaniņas,
visi kopā pārrunāja tautas tradīcijas.
Dalībnieki bija sajūsmā par šīm
aktivitātēm.
Noskatījāmies
rokoperu “Mauglis” - vienu no zināmākajiem
dzejnieka U. Bērziņa un komponista M. Brauna
kopdarbiem, kas savu pirmiestudējumu piedzīvoja
1982. gadā Jaunatnes teātrī. 2020. gadā tapis
jauns iestudējums režisora Jāņa Mūrnieka,
horeogrāfes Sanitas Misikas un producenta Jura
Millera vadībā. Tajā piedalās Igors Siliņš,
Kārlis Tols, Dace Makovska, Jānis Jarāns, Elīna
Bojarkina, Edgars Lipors, Artūrs Biķernieks,
u.c. aktieri un dziedātāji, kā arī aptuveni 50
TDA “Dzintariņš” dejotāji.
Skolēni, noskatoties
šo izrādi, raksturo rokoperas galvenās iezīmes,
paplašina savu redzesloku, mācās atšķirt
rokoperu no cita veida izrādēm.
Interesanti bija dzirdēt šīs izrādes
leģendārās dziesmas: “Jauna ēra”, “Aku ah”,
“Lielā patiesība” , “Brīnišķīgais medījums”.
Rokopera lielāku interesi izraisīja vecāko klašu
skolēnos, vidējā posmā - mazāk. Daudzi jau bija
dzirdējuši dziesmas no rokoperas. Vairāki
jaunieši atzina, ka bija ļoti interesanti
iepazīties ar M.Brauna daiļradi,
noskatoties šo darbu, jo iepriekš bija
dzirdējuši tikai atsevišķas dziesmas.
Paldies par doto
iespēju!
Skolas direktore Alīna
Gendele
![]() |
![]() |
Popkūciņu darbnīca Kaunatas vidusskolā.
Realizējot projektu
“Zini.Proti.Dari!”, (ESF projekts
Nr. 8.3.4.0/16/I/001
“Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas
samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 8.-9. klašu
audzēkņiem bija laba iespēja smelties no teorijas
aprakstiem, nostāstiem par konditora arodu, pašiem
izmēģināt darboties skolas virtuvē pieredzējušās un
Latgales kulinārā mantojuma projekta dalībnieces Mārītes
Kronbergas vadībā, kura skolēniem izstāstīja, kā viņa ir
kļuvusi par konditori: Ludzā kā mājražotāja, viņa strādā
no 2010.gada 11.jūnija. Sāka ar konditorejas
izstrādājumu cepšanu - piparkūkām un tirdzniecību.
Kūkas, tortes, cepumus un, protams, piparkūkas cep jau
vairāk kā 20 gadus. Ludzā piparkūkas ir iecienīts
gardums ne tikai Ziemassvētkos, bet arī citā laikā, pat
vasaras saulgriežos. No piparkūkām var izveidot lādes,
mājiņas, groziņus, eglītes, dažādas skaistas figūras un
arī apzīmēt ar dažādām krāsām, glazūrām. Mīlestība uz
konditoreju ir nākusi no mammas. Gatavošanā daudz tiek
izmantotas mammas receptes, jo tā ir bērnības garša.
Katru gadu tiek
organizētas arī meistarklases.
2014.gadā konkursā "Ludzas
novada Uzņēmēju gada balva 2014" Mārīte tika atzīta kā
"Gada mājražotājs";
2015.gada 4. jūlijā konkursā
"Siera un maizes svētku sāļā torte" Aglonā tika iegūta
3. vieta;
2016.gadā konkursā "Ludzas
novada Uzņēmēju gada balva 2016" Mārīte tika atzīta kā "Gada mājražotājs".
Pati Mārīte skolēniem lika
pievērst uzmanību šīs profesijas dažiem aspektiem:
“Izvēloties nākotnes
profesiju, ir nepieciešams rūpīgi apsvērt visas tās
raksturīgās priekšrocības un izmaksas. Pavāri un
konditori vienmēr būs pieprasījums, jo pieprasījums pēc
to pakalpojumiem saglabājas augsts. Uzlabojot savas
prasmes un meistars var izveidot lielisku karjeru un
saņemt labu naudu.
Par talantīgiem darbiniekiem
šajā sektorā ir daudz iespējas pašrealizēties kā algots
darbinieks vai īpašnieks savu biznesu.
Runājot par tādā mērā kā
konditors, kura profesija ir saistīta ar vairākiem
riskiem, mums vajadzētu pieminēt traumu risku un rašanos
vairāku slimību. Kungi, ir gandrīz visu savu laiku
stāvokli, tieksme uzvarēt kāju locītavas un mugurkaulu.
Iedarbība uz cilvēka ķermeņa siltums un mitrums ir arī
nelabvēlīga.
Lai pilnībā apgūtu smalkumus
konditorejas kuģī, būtu jāpiemīt šādām īpašībām:
attīstīts oža un smalku
garšu;
lieliska atmiņa, kas būs
noderīga, lai atcerēties sastāvdaļas un receptes;
tēlains;
roku veiklību un spēja ātri
pārslēgties starp dažādiem darba
fiziskā izturība.
“Skolēni ar aizrautību
izmēģināja veidot mīklu, veidot formu, cept un
visbeidzot savas popkūciņas noformēt. No pirmās reizes
varbūt nevis izdevās, bet toties ir gūta pieredze,
pirmās prasmes un iemaņas, kā arī nogaršots sava darba
auglis. Aizejot no šīs aktivitātes, katrs apņemas mājās
pārsteigt savus vecākus, izcepot viņiem kūciņas. Un vēl
– patīkami bija vērot, cik aktīvi zēni darbojas virtuvē.
Daudziem pēc pamatizglītības ieguves, būs jāpieņem
lēmums – par ko kļūt! Varbūt tieši šī projekta ietvaros
iegūtās prasmes un iemaņas , priekštats par konditora
arodu palīdzēs nospraust nākotnes plānus.
Projekta darba grupas vārdā
Alīna Gendele
Iegūto zināšanu dzīvotspēja.
Mūsu
klase projekta „Skolas soma” ietvaros devās uz Bānīša
muzeju, Ates ūdensdzirnavām un pastaigājās pa Alūksnes
ezera krastu. Vispirms mēs apmeklējām Bānīša muzeju, tur
mums piedāvāja iziet kvestu. Visus sadalīja grupās, un
mums vajadzēja sameklēt un uzrakstīt atbildes uz
jautājumiem. Bija ļoti interesanti un nedaudz pagrūti
meklēt atbildes uz jautājumiem, jo atbildes bija
paslēptas visādās vietās. Piemēram, vajadzēja skatīties
atbildes VR brillēs un speciālos kubos, kur atradās
visādi priekšmeti. Kad mēs pabeidzām kvestu, tad
vajadzēja pēc atmiņas uzzīmēt vilcienu sliedes,
vilcienu, cilvēku, Alūksnes vilcienu staciju un
uzrakstīt savu vārdu. Pēc kvesta varēja arī nopirkt
suvenīrus. Alūksnes Bānīša muzejā bija ļoti interesanti
un aizraujoši. Tālāk mēs apstājamies pie Alūksnes ezera
krasta, lai apskatītu ezeru, labiekārtoto ezera krastu
un pilsdrupas, kas atradās piekrastes parkā. Pēdējā
vieta, ko mēs apmeklējām, bija Ates ūdensdzirnavas. Tur
gida pavadībā,ieklausoties viņas stāstījumā uzzinājām,
ka agrāk Ates dzirnavu vietā bija muiža, bet tagad te ir
palikušas tikai pāris ēkas, viss pārējais tika atvests
no blakus ciema. Ates dzirnavās mums tika dota iespēja
apskatīt vecos traktorus, zirgu staļļus un daudz ko
citu. Esam vienisprāt, ka iepazīšanās ar objektiem
reālajā vidē ļauj pārliecināties par skolas solā iegūto
zināšanu dzīvotspēju.
8.a klases skolniece
Anastasija Aleksandroviča
Atkalredzēšanās prieks Kaunatas vidusskolā
Ar stārķi skolas karogā, ar
uzmundrinošu muzikālu pavadījumu, ar sen neredzētajiem
skolotājiem Kaunatas vidusskolas skolēni 1. septembrī
devās uz skolas stadionu, lai nostātos svinīgajā līnijā
un sagaidītu pirmklasniekus. Viņiem bija sagatavota
svētku arka un sarkanais celiņš, kas tikai pastiprināja
svētku sajūtu. Pēc sirsnīgajiem direktores Alīnas
Gendeles apsveikuma vārdiem un uzmundrinošās Kaunatas
pagastu apvienības vadītāja Jāņa Aleksāna runas visa
skola sumināja 10. klases skolēnus un Skolas laureātus,
kuru sekmes mācībās un sasniegumi sportā iepriekšējā
mācību gadā bija labākie skolā. Visus sveica ar dziesmu
“Kāpsim kalnā!” Egils Jeršovs un Marika Peļņa no 4.a
klases.
Pēc līnijas katrai klašu
grupai bija sava programma: 1.-4. klase pēc kopējā foto
devās uz Kaunatas TN, kur visi kopā noskatījās teātra
“Joriks”izrādi. Lai skolēni justos droši, drošības
stundas 5.-7. klasei vadīja VUGD inspektors Oļegs
Poskrjobiševs un NMP brigādes pārstāvji. Skolēni ne
tikai atkārtoja drošības nosacījumus, bet arī varēja
pamēģināt pacelt klasesbiedru piepūšamajās nestuvēs,
uzzināt daudz jauna par mediķu darbu. Vidusskolēni
audzināšanas stundas laikā izveidoja atraktīvus foto
rāmīšus pie stadiona un uztaisīja klases selfijus.
Realizējot projektu
“Zini.Proti.Dari!”, (ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001
“Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas
samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 10.-12. klašu
skolēniem pēcpusdienā skolas stāvlaukumā, kur
pievienojās arī citi interesenti, bija iespēja vērot
interesantus ķīmijas eksperimentus ar Laboratorium
skolotāju, kā arī iejusties Antarktīdas aukstajā gaisā,
pagaršot sasaldētu kukurūzu vai vērot, kā veidojas
mākoņi.
Laboratorium prezentē savu
mērķi sekojoši: “Stundu garos uzvedumos pasākuma
vadītāji kopā ar skatītājiem interaktīvos eksperimentos
atklās kādu ķīmijas vai fizikas tēmu. Šajā sezonā
aicinām uz sešiem dažādiem uzvedumiem! Interesanti būs
visiem - gan vecākiem, gan vecmāmiņām un vectētiņiem,
bet jo īpaši saistoši, izglītojoši un noderīgi mūsu
pasākumi būs jebkura vecuma skolēniem. zprast zinātnes
likumus visvienkāršāk ir eksperimentējot. Bērni, kuri
regulāri ierodas pie mums, sāk interesēties par zinātni
un dabas likumiem. Mūsu eksperimenti pārsteidz un saista
arī pieaugušos.” Piedaloties šajā pasākumā skolēni bija
vienisprāt, ka tas parāda cik atraktīvā veidā var iegūt
tik nepieciešamās zināšanas, kā arī veicina mācītvēlmi,
būt skolā.
Projekta darba
grupas brīvprātīgā Ināra Paramonova