Kaunatas pagasts


Go to content

Aktualitātes

 

Popkūciņu darbnīca Kaunatas vidusskolā.

 

Highslide JSRHighslide JSealizējot projektu “Zini.Proti.Dari!”, ( ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 8.-9. klašu audzēkņiem bija laba iespēja smelties no teorijas aprakstiem, nostāstiem par konditora arodu, pašiem izmēģināt darboties skolas virtuvē pieredzējušās un Latgales kulinārā mantojuma projekta dalībnieces Mārītes Kronbergas vadībā, kura skolēniem izstāstīja, kā viņa ir kļuvusi par konditori: Ludzā kā mājražotāja, viņa strādā no 2010.gada 11.jūnija. Sāka ar konditorejas izstrādājumu cepšanu - piparkūkām un tirdzniecību. Kūkas, tortes, cepumus un, protams, piparkūkas cep jau vairāk kā 20 gadus. Ludzā piparkūkas ir iecienīts gardums ne tikai Ziemassvētkos, bet arī citā laikā, pat vasaras saulgriežos. No piparkūkām var izveidot lādes, mājiņas, groziņus, eglītes, dažādas skaistas figūras un arī apzīmēt ar dažādām krāsām, glazūrām. Mīlestība uz konditoreju ir nākusi no mammas. Gatavošanā daudz tiek izmantotas mammas receptes, jo tā ir bērnības garša.

    Katru gadu tiek organizētas arī meistarklases.

  • 2014.gadā konkursā "Ludzas novada Uzņēmēju gada balva 2014" Mārīte tika atzīta kā "Gada mājražotājs";

  • 2015.gada 4.jūlijā konkursā "Siera un maizes svētku sāļā torte" Aglonā tika iegūta 3.vieta;

  • 2016.gadā konkursā "Ludzas novada Uzņēmēju gada balva 2016" Mārīte tika atzīta kā "Gada mājražotājs".

 

 Highslide JSPati Mārīte skolēniem lika pievērst uzmanību šīs profesijas dažiem aspektiem: Highslide JS

     “Izvēloties nākotnes profesiju, ir nepieciešams rūpīgi apsvērt visas tās raksturīgās priekšrocības un izmaksas. Pavāri un konditori vienmēr būs pieprasījums, jo pieprasījums pēc to pakalpojumiem saglabājas augsts. Uzlabojot savas prasmes un meistars var izveidot lielisku karjeru un saņemt labu naudu.

     Par talantīgiem darbiniekiem šajā sektorā ir daudz iespējas pašrealizēties kā algots darbinieks vai īpašnieks savu biznesu.

    Runājot par tādā mērā kā konditors, kura profesija ir saistīta ar vairākiem riskiem, mums vajadzētu pieminēt traumu risku un rašanos vairāku slimību. Kungi, ir gandrīz visu savu laiku stāvokli, tieksme uzvarēt kāju locītavas un mugurkaulu. Iedarbība uz cilvēka ķermeņa siltums un mitrums ir arī nelabvēlīga.

     Lai pilnībā apgūtu smalkumus konditorejas kuģī, būtu jāpiemīt šādām īpašībām:

  • attīstīts oža un smalku garšu;

  • lieliska atmiņa, kas būs noderīga, lai atcerēties sastāvdaļas un receptes; tēlains;

  • roku veiklību un spēja ātri pārslēgties starp dažādiem darba veidiem (jo daudzi no procesiem un darbības tiek veiktas vienā un tajā pašā laikā);

  • fiziskā izturība.

    Highslide JSHighslide JS“Skolēni ar aizrautību izmēģināja veidot mīklu, veidot formu, cept un visbeidzot savas popkūciņas noformēt. No pirmās reizes varbūt nevis izdevās, bet toties ir gūta pieredze, pirmās prasmes un iemaņas, kā arī nogaršots sava darba auglis. Aizejot no šīs aktivitātes, katrs apņemas mājās pārsteigt savus vecākus, izcepot viņiem kūciņas. Un vēl – patīkami bija vērot, cik aktīvi zēni darbojas virtuvē. Daudziem pēc pamatizglītības ieguves, būs jāpieņem lēmums – par ko kļūt! Varbūt tieši šī projekta ietvaros iegūtās prasmes un iemaņas , priekštats par konditora arodu palīdzēs nospraust nākotnes plānus.

Projekta darba grupas vārdā Alīna Gendele

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Highslide JS

 

 

Iegūto zināšanu dzīvotspēja./b>

 

Highslide JSHighslide JS Mūsu klase projekta „Skolas soma” ietvaros devās uz Bānīša muzeju, Ates ūdensdzirnavām un pastaigājās pa Alūksnes ezera krastu. Vispirms mēs apmeklējām Bānīša muzeju, tur mums piedāvāja iziet kvestu. Visus sadalīja grupās, un mums vajadzēja sameklēt un uzrakstīt atbildes uz jautājumiem. Bija ļoti interesanti un nedaudz pagrūti meklēt atbildes uz jautājumiem, jo atbildes bija paslēptas visādās vietās. Piemēram, vajadzēja skatīties atbildes VR brillēs un speciālos kubos, kur atradās visādi priekšmeti. Kad mēs pabeidzām kvestu, tad vajadzēja pēc atmiņas uzzīmēt vilcienu sliedes, vilcienu, cilvēku, Alūksnes Highslide JSvilcienu staciju un Highslide JS  uzrakstīt savu vārdu. Pēc kvesta varēja arī nopirkt suvenīrus. Alūksnes Bānīša muzejā bija ļoti interesanti un aizraujoši. Tālāk mēs apstājamies pie Alūksnes ezera krasta, lai apskatītu ezeru, labiekārtoto ezera krastu un pilsdrupas, kas atradās piekrastes parkā. Pēdējā vieta, ko mēs apmeklējām, bija Ates ūdensdzirnavas. Tur gida pavadībā,ieklausoties viņas stāstījumā uzzinājām, ka agrāk Ates dzirnavu vietā bija muiža,Highslide JS bet tagad te ir palikušas tikai pāris ēkas, viss pārējais tika atvests no blakus ciema. Ates dzirnavās mums tika dota iespēja apskatīt vecos traktorus, zirgu staļļus un daudz ko citu. Esam vienisprāt, ka iepazīšanās ar objektiem reālajā vidē ļauj pārliecināties par skolas solā iegūto zināšanu dzīvotspēju.

 

8.a klases skolniece Anastasija Aleksandroviča

 

 

Atkalredzēšanās prieks Kaunatas vidusskolā



        Ar stārķi skolas karogā, ar uzmundrinošu muzikālu pavadījumu, ar sen neredzētajiem skolotājiem Kaunatas vidusskolas skolēni 1.septembrī devās uz skolas stadionu, lai nostātos svinīgajā līnijā un sagaidītu pirmklasniekus. Viņiem bija sagatavota svētku arka un sarkanais celiņš, kas tikai pastiprināja svētku sajūtu. Pēc sirsnīgajiem direktores Alīnas Gendeles apsveikuma vārdiem un uzmundrinošās Kaunatas pagastu apvienības vadītāja Jāņa Aleksāna runas visa skola sumināja 10.klases skolēnus un Skolas laureātus, kuru sekmes mācībās un sasniegumi sportā iepriekšējā mācību gadā bija labākie skolā. Visus sveica ar dziesmu “Kāpsim kalnā!” Egils Jeršovs un Marika Peļņa no 4.a klases.
        Pēc līnijas katrai klašu grupai bija sava programma: 1.-4.klase pēc kopējā foto devās uz Kaunatas TN, kur visi kopā noskatījās teātra “Joriks”izrādi. Lai skolēni justos droši, drošības stundas 5.-7.klasei vadīja VUGD inspektors Oļegs Poskrjobiševs un NMP brigādes pārstāvji. Skolēni ne tikai atkārtoja drošības nosacījumus, bet arī varēja pamēģināt pacelt klasesbiedru piepūšamajās nestuvēs, uzzināt daudz jauna par mediķu darbu. Vidusskolēni audzināšanas stundas laikā izveidoja atraktīvus foto rāmīšus pie stadiona un uztaisīja klases selfijus.
        Realizējot projektu “Zini.Proti.Dari!”, ( ESF projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”), Kaunatas vidusskolā 10.-12. klašu skolēniem pēcpusdienā skolas stāvlaukumā, kur pievienojās arī citi interesenti, bija iespēja vērot interesantus ķīmijas eksperimentus ar Laboratorium skolotāju, kā arī iejusties Antarktīdas aukstajā gaisā, pagaršot sasaldētu kukurūzu vai vērot, kā veidojas mākoņi.
        Laboratorium prezentē savu mērķi sekojoši: “Stundu garos uzvedumos pasākuma vadītāji kopā ar skatītājiem interaktīvos eksperimentos atklās kādu ķīmijas vai fizikas tēmu. Šajā sezonā aicinām uz sešiem dažādiem uzvedumiem! Interesanti būs visiem - gan vecākiem, gan vecmāmiņām un vectētiņiem, bet jo īpaši saistoši, izglītojoši un noderīgi mūsu pasākumi būs jebkura vecuma skolēniem. zprast zinātnes likumus visvienkāršāk ir eksperimentējot. Bērni, kuri regulāri ierodas pie mums, sāk interesēties par zinātni un dabas likumiem. Mūsu eksperimenti pārsteidz un saista arī pieaugušos.” Piedaloties šajā pasākumā skolēni bija vienisprāt, ka tas parāda cik atraktīvā veidā var iegūt tik nepieciešamās zināšanas, kā arī veicina mācītvēlmi, būt skolā.
        Projekta darba grupas brīvprātīgā Ināra Paramonova

 

Highslide JS

 

Pages  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28 


Back to content | Back to main menu